ورق بورس برمی‌گردد؟ | ,به نقل قول مهندسین ساختمانی: ،این مقاله در مورد مصالح مدرن و نوین عمرانی و ساختمانی می باشد .

 

ورق بورس برمی‌گردد؟ به نقل از (ngo22.ir - ان جی او ۲۲)

ورق بورس برمی‌گردد؟ به نقل از (ngo22.ir - ان جی او ۲۲).


ورق بورس برمی‌گردد؟ ، ۱۴۰۳،ارسال تهران-کرج ۱روزه ،کیفیت تضمینی

ویدئو آموزشی درباره: ورق بورس برمی‌گردد؟

فروش از طریق نمایندگی ها و خرید مستقیم از کارخانه، فروش ویژه با تخفیف در سفارش های بالا .


سفارش ( ورق بورس برمی‌گردد؟ )خود را از طریق واتساپ یا تماس تلفنی به کارشناسان فروش ما اعلام کنید.

طبق بررسی تلفنی کارشناسان بازاریابی آنلاین ما ،با گرفتن استعلام قیمت از فروشگاه های اینترنتی شرکت های هم صنف و مقایسه با لیست کارخانه نتایج شگرفی حاصل شد. شاید همین باعث انگیزه ما شد تا این مطلب را در مقاله بگنجانیم. طبق بررسی کارشناسی و مقایسه ی با فهرست بها سال های ۱۴۰۰،۱۴۰۱،۱۴۰۲،۱۴۰۳ به این نتیجه رسیدیم به نسبت کیفیت ارايه شده قیمتگذاری مناسبی داشته باشیم. طبق نقد حاصله مشخص شد قیمت های ; ورق بورس برمی‌گردد؟ مناسب تر از دیجی کالا، ترب، دیوار، شیپور، باسلام، ایمالز ، نیاز روز و خیلی فروشگاه های آنلاین ارائه کالای عمرانی ساختمانی ، صنعتی اینترنتی دیگر می باشد.

برآورد و محاسبه هزینه | ; ورق بورس برمی‌گردد؟

این محصول در بازه‌های قیمتی مختلفی هستند و تنوع زیادی دارند. تفاوت قیمت به دلایل زیادی ایجاد می‌شود. قطعات و مواد به کاررفته در محصول، برند سازنده، امکانات و ویژگی‌های کالا و نوع آن از عوامل تاثیرگذار در قیمت هستند.

بدترین روزها هیچ‌گاه معیاری برای قضاوت در مورد کلیت بورس نیست. بازار سرمایه اگرچه شنبه خوبی نداشت و با خروج سنگین سرمایه و ریزش شدیدی مواجه بود اما تحلیلگران معتقدند با

توجه به شرایط سیستماتیک و بنیادی مناسب بازار و عقب‌ماندگی قابل‌توجهی که این روزها در حال تشدید است، احتمالا امسال سال‌بورس خواهد بود و روند صعودی مجددا از سر گرفته می‌شود. روز گذشته ارزش معاملات خرد در بازار سهام ۳۸۵۷‌میلیارد‌تومان بود و ۱۸۰‌میلیارد‌تومان دیگر پول از بازار سرمایه خارج شد. تحلیلگران ریزش‌های اخیر را در نتیجه ترس سهامداران از ریسک‌های سیستماتیک عنوان می‌کنند و می‌گویند در روزهای آینده و با فروکش‌کردن اثر این جنگ روند روبه‌رشد که از سال‌گذشته برای بازار موردانتظار بود، از سر گرفته خواهد شد.

فاطمه حاجعلی، ‌‌‌‌‌ تحلیلگر بازار سرمایه در این‌خصوص گفت: ترس سهامداران از تنش‌های احتمالی، باعث شد تا بیش از ‌هزار ‌میلیارد‌تومان پول طی روزهای گذشته از بازار خارج شود. متاسفانه در بورس کشور ما با هر حرف و حرکت کوچک و بزرگی، سهام شرکت‌ها افت پیدا می‌کند و از روز شنبه نیز مانور و مبارزه با دشمن فرضی، این بازار را زخمی کرده است. وی ادامه داد: ‌‌‌‌‌البته سهامداران باید دقت کنند که تجربه این روزها و اتفاقات این‌چنینی برای ‌بار اول نیست که سراغ بازار می‌آید و از نیمه دوم سال‌1402 چندباری در چنین فضایی قرارگرفته‌‌‌‌‌ایم، یک‌بار درست بعد از ماجرای حمله حماس به اسرائیل بود. ‌بار دیگر در بحث کشته‌‌‌‌‌شدن آمریکایی‌‌‌‌‌ها و واکنش احتمالی آمریکا و حالا با شکل و شدت کمی متفاوت‌‌‌‌‌تر و بیشتر در شرایطی هستیم که بازار خود را برای افزایش تنش‌ها آماده کرده است.

حاجعلی گفت: این افت بازار در نقاطی است که از هر نظر در فضای بنیادی قوی هستیم. متاسفانه از این تعطیلات چیزی جز استرس و ترس عاید سهامداران نشد و آنچه که پیش‌بینی شده‌بود، محقق نشد. اما با این وجود، سهامداران هنوز چشم به روزهای آینده بازار دارند. همچنان دلایلی برای سهامداران وجود دارد که می‌توانند ورق معاملات را برگردانند، در حال‌حاضر چند موضوع مهم پیش‌روی سهامداران است، تحولات سیاسی نظامی بین ایران و اسرائیل است که فعلا بازار کل هفته را تحت‌تاثیر این اتفاق و رویداد خواهد بود. این تحلیلگر معتقد است؛ افزایش نرخ دلار و نرخ دلار نیما، فضای رسمی اقتصادی سیاسی کشور و آغاز اظهارنظرها در حوزه‌های مختلف اقتصادی و شعار سال، رشد نرخ نفت و فلزات، انتشار گزارش‌های ماهانه اسفند به‌نوعی نشان‌دهنده ارزندگی و سودسازی شرکت‌هاست. او اضافه کرد: در حال‌حاضر بازار چه به لحاظ دلاری و چه بنیادی ارزنده است و پیش‌بینی می‌شود در صورت آرامش نسبی در منطقه و باتوجه به رشد قیمت‌های جهانی و شرایط فعلی بنیادی، اتخاذ‌نکردن تصمیمات خلق‌الساعه بازار، به‌سرعت به سمت بالا هدایت شود که این امر اتفاق خوبی را برای سهامداران رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: ریسک‌های سیاسی و البته تصمیمات خلق‌الساعه در حوزه ارزی، موجب فرو خوردن حس رشد و سرخوردگی جریان پول در بازار شده که البته این موضوع نیز نمی‌تواند ادامه‌دار باشد و به‌زودی تحولات مختلف سیاسی و اقتصادی به این جریان کمک خواهد کرد. متاسفانه در سیستم کشور هیچ اهمیتی به بازارهای مولد نمی‌دهند و کماکان دلال‌‌‌‌‌ها در حال سوءاستفاده هستند و همان‌طور که چند روز گذشته برخی آمارها منتشر شد مبنی‌براینکه بورسی‌‌‌‌‌ها بیشترین مالیات را پرداخت می‌کنند اما کمترین بازدهی را دارند که این امر رِنج منفی گسترده در بازار سهام، فروش سنگین و با چاشنی تنفر را به‌همراه دارد. حاجعلی بیان کرد: خوشبختانه روز شنبه خبری از سوی روابط‌عمومی بانک‌مرکزی اعلام شد که طبق آن نرخ تسعیر ارز اقلام پولی سیستم بانکی برای پایان سال‌نرخ ETS در 28 اسفند 1402 یعنی 40‌هزار و 500‌تومان به ازای هر دلار خواهد بود که براین اساس می‌توان گفت نمادهای گروه بانکی در سال‌مالی گذشته، سود تسعیر ارز مطلوبی را شناسایی کنند. شنبه هم نتیجه آن را دیدیم و سهام گروه بانکی رشد قابل‌توجهی کرد. طی روز گذشته نیز با احتمال تغییر رئیس سازمان بورس با توجه به اتمام مهلت قانونی ریاست، ممکن است تغییر و تحولات دوباره‌‌‌‌‌ای را در بازار سهام شاهد باشیم. به‌نظر می‌رسد جو کلی معاملات بازار سرمایه در روزهای آتی، با نقش محوری گروه بانکی مثبت و متعادل باشد.

روند مثبت ادامه‌دار است

علی حیدری، تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار سهام از نظر چارتی وضعیت مناسبی دارد و روند صعودی شکل‌گرفته‌است، گفت: منفی‌های این روزهای بازار جدای از دلایل سیاسی نظامی و اقتصاد کلان پولبک به سطحی است که شکسته شده و به‌نظر می‌رسد روند صعودی شکل‌گرفته از بین نخواهد رفت. وی ادامه داد: از نظر بنیادی نیز بازار بسیار مستعد رشد است. اخیرا شاهد این هستیم که در عموم صنایع افزایش نرخ داریم برای مثال افزایش نرخ در صنعت کاشی و سرامیک اتفاق افتاده، در سیمانی‌ها رقابت در بورس‌کالا شدت گرفته‌است و با توجه به جهش دلار شاهدیم که برخی از نمادهای دلاری که محصولات صادراتی بیشتری دارند، برای مثال در پتروشیمی‌‌‌‌‌ها، مس و... شاهد افزایش تقاضا هستیم.

حیدری گفت: خبر خیلی خوبی که شنبه به بازار مخابره شد این بود که نرخ تسعیر بانک‌ها به 40‌هزار‌تومان رسیده و بانک‌ها می‌توانند با این نرخ تسعیر کنند که نماد وبملت به دلیل دارایی‌های ارزی قابل‌توجه بیشترین نفع را از این موضوع خواهد برد. بعد از آن نمادهای دیگر بانکی مانند وبصادر، بانک خاورمیانه و... نیز از این موضوع منتفع خواهند شد، لذا ما در عموم صنایع شاهد افزایش تقاضا هستیم و اخبار مثبتی درخصوص هریک از صنایع به گوش می‌رسد و این به‌آن معنی است که بازار مستعد رشد است.

این تحلیلگر ادامه داد: درخصوص اینکه شاهد روزهای منفی در بازار سرمایه هستیم باید اشاره کرد که تا همین چندوقت پیش بازار با ریسک نرخ بهره مواجه بود که در حال‌حاضر این ریسک به‌تدریج اثر خود را در بازار از دست داده‌است، البته این بدان معنا نیست که ریسک نیست اما تشدید نشده و بازار واکنش خاصی نسبت به نرخ بهره نشان نمی‌دهد؛ منتها عامل بازدارنده بسیار منفی که در حال‌حاضر وجود دارد مساله ریسک سیاسی اخیر است. مهم‌ترین ریسکی که الان بازار دارد در کنار نرخ بهره، اقتصاد کلان و سیاست‌های انقباضی بانک‌مرکزی، ریسک سیاسی و نظامی است.

وی گفت: هرگاه ریسک سرمایه‌گذاری تشدید می‌شود بازار سرمایه تاثیر منفی از آن می‌گیرد و افراد تلاش می‌کنند سرمایه خود را به سمت بازارهای کم‌ریسک‌تر ببرند. در حال‌حاضر مهم‌ترین مساله پشت‌سر گذاشتن ریسک سیاسی است چراکه ریسک‌های سیستماتیک کلیت بازار را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و صرفا هم به بازار سرمایه مربوط نمی‌شود و چنانچه این ریسک کمرنگ شود با توجه به وضعیت چارتی و بنیادی، بازاری مثبت و روبه‌رشد خواهیم‌داشت. بازار در انتظار ازبین‌رفتن ریسک‌های سیستماتیک است. به‌نظر امسال، سال ‌بورس است و این بازار عقب‌مانده تلاش می‌کند خود را به سایر بازارها برساند./ دنیای اقتصاد

نظرات (0)
نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد
دیدگاه خود را بیان کنید
Posting as Guest
×
Suggested Locations

 

سوالات متداول

در این بخش سوالاتی که به صورت روزانه پرسیده می شود پاسخ داده شده.


در مورد ورق بورس برمی‌گردد؟ با کد تخفبف (hash-662846d1c7bd3) چه می دانید؟

فروشگاه محصولات ساختمانی مجموعه ای از نخبگان علمی و صنعتی هست که با هدف معرفی محصولات برتر صنایع, با هدف «رونق تولید» (به طور رایگان) می باشد.


فروش ویژه و استثنایی محصولات تا پایان سال ۱۴۰۳ معادل ۲۰۲۴ میلادی

وارد وب سایت شوید و از آخرین پیشنهاد ویژه قیمت محصولات با خبر شوید.


ارسال سریع و آسان سفارشات به سراسر ایران

فروشگاه محصولات ساختمانی برترین معرف محصولات مرغوب و با تضمین کیفیت و گارانتی و حمل بار تا مقصد .


⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️
منابع
  1. " ورق بورس برمی‌گردد؟ " .