جهش 28 درصدی طلای جهانی در 6 ماه اخیر | ,به نقل قول مهندسین ساختمانی: ،این مقاله در مورد مصالح مدرن و نوین عمرانی و ساختمانی می باشد .

 

جهش 28 درصدی طلای جهانی در 6 ماه اخیر به نقل از (ngo22.ir - ان جی او ۲۲)

جهش 28 درصدی طلای جهانی در 6 ماه اخیر به نقل از (ngo22.ir - ان جی او ۲۲).


جهش 28 درصدی طلای جهانی در 6 ماه اخیر ، ۱۴۰۳،ارسال تهران-کرج ۱روزه ،کیفیت تضمینی

ویدئو آموزشی درباره: جهش 28 درصدی طلای جهانی در 6 ماه اخیر

فروش از طریق نمایندگی ها و خرید مستقیم از کارخانه، فروش ویژه با تخفیف در سفارش های بالا .


سفارش ( جهش 28 درصدی طلای جهانی در 6 ماه اخیر )خود را از طریق واتساپ یا تماس تلفنی به کارشناسان فروش ما اعلام کنید.

طبق بررسی تلفنی کارشناسان بازاریابی آنلاین ما ،با گرفتن استعلام قیمت از فروشگاه های اینترنتی شرکت های هم صنف و مقایسه با لیست کارخانه نتایج شگرفی حاصل شد. شاید همین باعث انگیزه ما شد تا این مطلب را در مقاله بگنجانیم. طبق بررسی کارشناسی و مقایسه ی با فهرست بها سال های ۱۴۰۰،۱۴۰۱،۱۴۰۲،۱۴۰۳ به این نتیجه رسیدیم به نسبت کیفیت ارايه شده قیمتگذاری مناسبی داشته باشیم. طبق نقد حاصله مشخص شد قیمت های ; جهش 28 درصدی طلای جهانی در 6 ماه اخیر مناسب تر از دیجی کالا، ترب، دیوار، شیپور، باسلام، ایمالز ، نیاز روز و خیلی فروشگاه های آنلاین ارائه کالای عمرانی ساختمانی ، صنعتی اینترنتی دیگر می باشد.

برآورد و محاسبه هزینه | ; جهش 28 درصدی طلای جهانی در 6 ماه اخیر

این محصول در بازه‌های قیمتی مختلفی هستند و تنوع زیادی دارند. تفاوت قیمت به دلایل زیادی ایجاد می‌شود. قطعات و مواد به کاررفته در محصول، برند سازنده، امکانات و ویژگی‌های کالا و نوع آن از عوامل تاثیرگذار در قیمت هستند.

قیمت طلا و سکه در بازار طلای داخلی همزمان با رکوردشکنی بهای طلای جهانی افزایش یافته است اما نشانه‌های بسیاری از آغاز روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا پس از آرام‌شدن

جو سیاسی و تخلیه هیجانات وجود دارد.

پس از حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه 2022 موجی از نااطمینانی اقتصاد جهانی را فراگرفت و سرمایه‌گذاران جهانی ناگریز به حرکت به‌سمت بازار طلا شدند، این اتفاق که مدت کوتاهی پس از بحران کرونا رخ داد منجر به تداوم رکود و تورم در اقتصاد جهان و به‌ویژه اقتصاد کشورهای غربی شد.

در این میان، فدرال رزرو آمریکا که همچنان درگیر مقابله با مشکلات ناشی از اپیدمی کرونا بود، پس از آغاز جنگ اوکراین مجبور به افزایش پلکانی نرخ بهره شد تا بتواند از اثرات مخرب ترکش‌های این جنگ بر اقتصاد خود و تضعیف دلار جلوگیری کند، این اقدام فدرال رزرو تا حدی مانع کاهش ارزش دلار و رشد بهای طلای جهانی شد اما اتفاقی ناگهانی معادلات را برهم زد.

پس از حمله طوفان الاقصی در 7 اکتبر سال 2023 تنش‌های خاورمیانه مسیر جدیدی به خود گرفت و بازارهای جهانی تحت تأثیر اتفاقات خاورمیانه شوکه شدند. پس از طوفان الاقصی حوادث متعددی در خاورمیانه رخ داد و گمانه‌زنی‌ها از تداوم تنش‌ها تقویت شد. از سوی دیگر در ماه‌های اخیر تنش‌های جبهه روسیه و اوکراین نیز تشدید شده است و همه این اتفاقات رکورد جدیدی را برای بهای طلا در بازار جهانی رقم زده است.

رکوردشکنی تاریخی اونس طلای جهانی

اونس طلای جهانی شش ماه پیش و قبل از آغاز حمله طوفان الاقصی در تاریخ 6 اکتبر 2023 در کانال 1820دلاری قرار داشت اما پس از گذشت 6 ماه و بر اثر اتفاقاتی که در این ماه‌ها افتاد، اکنون در تاریخ 6 آوریل 2024 به کانال 2329 دلاری رسیده و بالاترین رکورد در تاریخ را ثبت کرده است.

حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و احتمال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، تشدید درگیری روسیه و اوکراین و احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا توسط فدرال رزرو از جمله دلایل رکوردشکنی اونس طلای جهانی است.

اونس طلا در 6 ماه گذشته رشد کم‌نظیر 28درصدی را ثبت کرده است. با توجه به اینکه طلا به‌عنوان یکی از مقاوم‌ترین و امن‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها شناخته می‌شود، هر گونه نااطمینانی سرمایه‌گذاران، می‌تواند به تقاضا در بازار طلا تبدیل شود. از سوی دیگر کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا نیز موجب جذابیت کمتر دارایی‌های درآمدزا از جمله سهام و اوراق قرضه می‌شود و سرمایه‌گذاران در سبد خود سهم بیشتری به طلا می‌دهند.

تلاطم در بازار داخلی همزمان با رسیدن اونس طلا به سقف

افزایش افسارگسیخته طلای جهانی و نگرانی از احتمال وقوع جنگ پس از حمله رژیم غاصب صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق، موجی از هیجانات را در بازار طلای کشور به وجود آورده است و قیمت طلا و سکه در اثر هیجانات افزایش زیادی داشته است.

با توجه به اینکه رشد قیمت طلا در بازار داخلی کشور با افزایش تنش‌های سیاسی جهانی و رشد اونس طلای جهانی همسو بوده‌، کارشناسان مهمترین عامل افزایش قیمت طلا در کشور را خارجی و ناشی از تحولات سیاسی جهان می‌دانند.

قیمت‌های فعلی طلا و سکه به‌هیچ‌وجه قابل اعتماد نیست

بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این نکته مهم نیز تأکید دارند که نرخ‌های فعلی بازار طلا و سکه به‌هیچ‌وجه قابل اطمینان نیستند و افزایش قیمت‌ها تنها ناشی از تشدید هیجانات سیاسی است و ورود به بازار طلا و سکه در این شرایط هیجانی به‌هیچ‌وجه منطقی و عقلانی به‌نظر نمی‌رسد.

قیمت هر گرم طلای 18عیار در ابتدای امسال 3 میلیون و 270 هزار تومان بود که به 3 میلیون و 680 هزار تومان رسیده که حاکی از حدود 13 درصد افزایش در طول کمتر از 20 روز است. قیمت سکه طرح جدید نیز با حدود 16 درصد افزایش از 38 میلیون و 793 هزار تومان به 45 میلیون تومان رسیده و حباب آن نیز به 9 میلیون و 213 هزار تومان رسیده است.

ربع‌سکه نیز حباب بالایی دارد و در حالی که قیمت ربع‌سکه 16 میلیون و 870 هزار تومان است، حباب آن به 7 میلیون و 920 هزار تومان رسیده است.

گفتنی است قیمت فعلی طلا و سکه در بازار داخلی نیز در سقف تاریخی خود قرار دارد و ناشی از اتفاقات سیاسی و رشد قیمتی هیجانی و کوتاه‌مدت است، بنابراین با آرام شدن جو سیاسی و تخلیه هیجانات به‌نظر می‌رسد به‌زودی شاهد تغییر روند قیمت‌ها خواهیم بود.

احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا توسط فدرال رزرو

اخیراً میشل بومن؛ یکی از اعضای شورای فدرال رزرو، گفته است که این امکان وجود دارد که در صورت بالا ماندن تورم، فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد و کاهش زودهنگام یا خیلی سریع نرخ‌های بهره می‌تواند باعث بازگشت تورم به ایالات متحده آمریکا شود.

این در حالی است که یکی از دلایل سرمایه‌گذاران جهانی در افزایش تقاضای طلا با فرض کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در جلسه بعدی بوده است.

اما این اظهارات بومن حاکی از کاهش احتمال پایین آوردن نرخ بهره توسط فدرال رزرو و حتی تقویت احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو است. در صورت کاهش تنش‌های سیاسی سطح جهان، افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو می‌تواند نقطه شروعی برای تغییر روند طلای جهانی باشد که به بازار داخلی نیز سیگنال کاهشی می‌دهد.

ریزش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی

در بازار داخلی طلا و سکه تاکنون بارها مشاهده شده است که پس از بحران‌های سیاسی، قیمت طلا و سکه به‌یک‌باره افزایش شدیدی را تجربه کرده و در مدت کوتاهی پس از آرام شدن جو هیجانی، روند نزولی را آغاز کرده است.

بنابراین با توجه به اینکه به‌زودی جو هیجانی بازارها آرام می‌شود و احتمال کاهش اونس طلا در بازار جهانی با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو نیز وجود دارد، به‌نظر می‌رسد همچون تجربه‌های قبلی به‌زودی شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه باشیم، بنابراین در چنین شرایطی باید از ورود هیجانی به بازارها خودداری کنیم، چرا که ریسک بالایی دارد و می‌تواند موجب ضرر و زیان شود.

نظرات (0)
نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد
دیدگاه خود را بیان کنید
Posting as Guest
×
Suggested Locations

 

سوالات متداول

در این بخش سوالاتی که به صورت روزانه پرسیده می شود پاسخ داده شده.


در مورد جهش 28 درصدی طلای جهانی در 6 ماه اخیر با کد تخفبف (hash-66235409af5be) چه می دانید؟

فروشگاه محصولات ساختمانی مجموعه ای از نخبگان علمی و صنعتی هست که با هدف معرفی محصولات برتر صنایع, با هدف «رونق تولید» (به طور رایگان) می باشد.


فروش ویژه و استثنایی محصولات تا پایان سال ۱۴۰۳ معادل ۲۰۲۴ میلادی

وارد وب سایت شوید و از آخرین پیشنهاد ویژه قیمت محصولات با خبر شوید.


ارسال سریع و آسان سفارشات به سراسر ایران

فروشگاه محصولات ساختمانی برترین معرف محصولات مرغوب و با تضمین کیفیت و گارانتی و حمل بار تا مقصد .


⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️
منابع
  1. " جهش 28 درصدی طلای جهانی در 6 ماه اخیر " .