افزايش مونتاژكاری خودرو و بحران توليد داخل | ,به نقل قول مهندسین ساختمانی: ،این مقاله در مورد مصالح مدرن و نوین عمرانی و ساختمانی می باشد .

 

افزايش مونتاژكاری خودرو و بحران توليد داخل به نقل از (ngo22.ir - ان جی او ۲۲)

افزايش مونتاژكاری خودرو و بحران توليد داخل به نقل از (ngo22.ir - ان جی او ۲۲).


افزايش مونتاژكاری خودرو و بحران توليد داخل ، ۱۴۰۳،ارسال تهران-کرج ۱روزه ،ارسال فوری

ویدئو آموزشی درباره: افزايش مونتاژكاری خودرو و بحران توليد داخل

فروش از طریق نمایندگی ها و خرید مستقیم از کارخانه، فروش ویژه با تخفیف در سفارش های بالا .


سفارش ( افزايش مونتاژكاری خودرو و بحران توليد داخل )خود را از طریق واتساپ یا تماس تلفنی به کارشناسان فروش ما اعلام کنید.

طبق بررسی تلفنی کارشناسان بازاریابی آنلاین ما ،با گرفتن استعلام قیمت از فروشگاه های اینترنتی شرکت های هم صنف و مقایسه با لیست کارخانه نتایج شگرفی حاصل شد. شاید همین باعث انگیزه ما شد تا این مطلب را در مقاله بگنجانیم. طبق بررسی کارشناسی و مقایسه ی با فهرست بها سال های ۱۴۰۰،۱۴۰۱،۱۴۰۲،۱۴۰۳ به این نتیجه رسیدیم به نسبت کیفیت ارايه شده قیمتگذاری مناسبی داشته باشیم. طبق نقد حاصله مشخص شد قیمت های ; افزايش مونتاژكاری خودرو و بحران توليد داخل مناسب تر از دیجی کالا، ترب، دیوار، شیپور، باسلام، ایمالز ، نیاز روز و خیلی فروشگاه های آنلاین ارائه کالای عمرانی ساختمانی ، صنعتی اینترنتی دیگر می باشد.

برآورد و محاسبه هزینه | ; افزايش مونتاژكاری خودرو و بحران توليد داخل

این محصول در بازه‌های قیمتی مختلفی هستند و تنوع زیادی دارند. تفاوت قیمت به دلایل زیادی ایجاد می‌شود. قطعات و مواد به کاررفته در محصول، برند سازنده، امکانات و ویژگی‌های کالا و نوع آن از عوامل تاثیرگذار در قیمت هستند.

موضوع مهم ديگري كه در سال 1402 با آن مواجه بوديم و در سال جديد هم با آن روبه‌رو خواهيم شد موضوع استاندارد‌هاست كه به همين منظور در سال 1402 چندين‌بار

قيمت‌ها افزايش پيدا كرد، اين درحالي است كه در شرايط فعلي كه كشور قرار دارد ممكن است مردم هم خواستار چنين استانداردهايي نباشند ضمن آنكه زماني كه استاندارد جديدي به خودرويي اضافه مي‌شود يا آن خودرو مي‌تواند اين استاندارد را روي پلتفرم خود پياده كند يا نمي‌تواند، اما زماني كه اين استاندارد اضافه مي‌شود قطعا باعث افزايش قيمت اين خودرو مي‌شود يا اينكه اين خودرو ديگر جوابگوي اين استاندارد نيست و بايد توليد آن هم متوقف شود.

در سال‌هاي اخير اين مساله را روي خودروهاي پرايد، تيبا و پژو 405 ديديم كه به دليل استانداردها توليد اين خودروها متوقف شدند و امروز هم با كشمكشي بين سازمان استاندارد و وزارت صمت روبه‌رو شده‌ايم كه آيا توليد پژوپارس ادامه پيدا كند يا خير، چراكه امروز پژوپارس يكي از ارزان‌ترين و محبوب‌ترين خودروهاي شركت ايران‌خودرو است و ديگر اين پلتفرم پاسخگو نيست و نكته اينجاست كه اگر خط توليد اين خودرو هم متوقف شود ديگر خودرويي با قيمت 350 ميليون تومان كارخانه‌اي وجود ندارد و خودروي جايگزين آن در محدوده 600 ميليون تومان كارخانه‌اي خواهد بود.

اينكه پژو پارس به عنوان يك خودروي زيان‌ده از خط توليد خارج شود هر چند براي خودروساز جذاب است اما نكته اينجاست كه فردي كه حداكثر توانش خريد خودروي پرايد 150 ميليون توماني بود، امروز كه پايين‌ترين قيمت 350 ميليون تومان است را هم مي‌خواهند از اين فرد بگيرند.

براساس برنامه‌اي كه خودروسازان داشتند مي‌بايست تا پايان سال 1403 بيش از 100 هزار دستگاه خودروي پژو پارس را به مردم بدهند البته تعهد خودشان براساس نوبت‌دهي است اما فردي كه خواستار تهيه پژو پارس بود احتمالا در سال جديد پيشنهاد تهيه پژو 207، سورن پلاس يا تارا را خواهد داشت كه قيمت اين خودرو‌ها چند صد ميليون تومان از خودروي پژو پارس بيشتر هم هست.

موضوع ديگري كه در سال جديد مطرح است واردات خودرو است كه از انتهاي دولت قبل آغاز شد و در ابتداي اين دولت به ثمر نشست كه با همه خوبي‌ها و بدي‌هايي كه داشت هر چند به صورت قانوني انجام شد اما به لحاظ اجرايي تقريبا كار خاصي انجام نشده است و تعداد كمي هم خودرو وارد كشور شده است و به نظر نمي‌رسد كه در سال جديد هم تعداد بالايي خودرو وارد شود.

طبق قولي كه وزير صمت داده بود قرار بر اين بود كه در دو ماهه انتهاي سال 1401 حدود 80 هزار دستگاه خودرو وارد كشور شود و در سال 1402 نيز قرار بر اين بود تا 150 هزار دستگاه خودرو وارد شود و در مجموع 230 هزار دستگاه خودرو وارد كنند اما تاكنون كه در ماه‌هاي انتهايي سال 1402 قرار داريم، هنوز 2300 دستگاه خودرو هم در اين مدت پلاك نشده است و به نظر مي‌رسد پروژه واردات خودرو با شكست مواجه شود و در سال جديد هم اين عدد در خوشبينانه‌ترين حالت ممكن بيش از 30 هزار دستگاه باشد.

نكته بعدي اينكه آشفتگي در واردات خودرو در سال‌هاي آتي دامن خريداران اين خودروها را خواهد گرفت، امروز بيش از 5 شركت به صورت رسمي براي يك برندي مانند نيسان ثبت سفارش كرده‌اند و نتيجه اينكه اين 5 شركت داخلي هر كدام مدل‌هاي مختلف نيسان را وارد كشور مي‌كنند و با تعداد اندك و در ادامه با مشكل تامين قطعات پس از فروش مواجه مي‌شويم و در 5 سال آينده اين خودروها براي مالكين خود با دشواري‌هايي همراه مي‌شود.

موضوع اين است كه واردات هر برند خاص به يك شركت سپرده نشده است و هر شركتي هر خودرويي كه بخواهد مي‌تواند وارد كند البته يكي از موضوعات فقدان نمايندگي در ايران مربوط به تحريم‌ها مي‌شود اما وزارت صمت مي‌تواند تدبيري بينديشد كه در اين حد آش شور نشود و 5 شركت يك برند را وارد نكنند و براي ايجاد رقابت بر سر يك برند نيسان برندهاي ديگري كه در ژاپن وجود دارد، مانند برند سوزوكي، هوندا و تويوتا و... را هم ثبت سفارش كنند تا موضوع واردات هم كمي سر و سامان بگيرد. مساله مهم ديگر به قيمت‌گذاري دستوري خودرو برمي‌گردد كه عمده‌ترين مشكل صنعت خودرو شده است و باتوجه به تبعيض‌هايي كه در صنعت خودرو وجود دارد و سياست‌گذار در برهه‌هاي مختلف با آن مواجه شده است خودروسازان را به سمت مونتاژ خودرو كشانده كه به نظر مي‌رسد بايد در اين مورد هم تدبير شود.

نظرات (0)
نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد
دیدگاه خود را بیان کنید
Posting as Guest
×
Suggested Locations

 

سوالات متداول

در این بخش سوالاتی که به صورت روزانه پرسیده می شود پاسخ داده شده.


در مورد افزايش مونتاژكاری خودرو و بحران توليد داخل با کد تخفبف (hash-662770e0bc380) چه می دانید؟

فروشگاه محصولات ساختمانی مجموعه ای از نخبگان علمی و صنعتی هست که با هدف معرفی محصولات برتر صنایع, با هدف «رونق تولید» (به طور رایگان) می باشد.


فروش ویژه و استثنایی محصولات تا پایان سال ۱۴۰۳ معادل ۲۰۲۴ میلادی

وارد وب سایت شوید و از آخرین پیشنهاد ویژه قیمت محصولات با خبر شوید.


ارسال سریع و آسان سفارشات به سراسر ایران

فروشگاه محصولات ساختمانی برترین معرف محصولات مرغوب و با تضمین کیفیت و گارانتی و حمل بار تا مقصد .


⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️
منابع
  1. " افزايش مونتاژكاری خودرو و بحران توليد داخل " .