تثبیت جایگاه سومی اوپک برای ایران در 2024 | ,به نقل قول مهندسین ساختمانی: ،این مقاله در مورد مصالح مدرن و نوین عمرانی و ساختمانی می باشد .

 

تثبیت جایگاه سومی اوپک برای ایران در 2024 به نقل از (ngo22.ir - ان جی او ۲۲)

تثبیت جایگاه سومی اوپک برای ایران در 2024 به نقل از (ngo22.ir - ان جی او ۲۲).


تثبیت جایگاه سومی اوپک برای ایران در 2024 ، ۱۴۰۳،ارسال تهران-کرج ۱روزه ،ضمانت کتبی

ویدئو آموزشی درباره: تثبیت جایگاه سومی اوپک برای ایران در 2024

فروش از طریق نمایندگی ها و خرید مستقیم از کارخانه، فروش ویژه با تخفیف در سفارش های بالا .


سفارش ( تثبیت جایگاه سومی اوپک برای ایران در 2024 )خود را از طریق واتساپ یا تماس تلفنی به کارشناسان فروش ما اعلام کنید.

طبق بررسی تلفنی کارشناسان بازاریابی آنلاین ما ،با گرفتن استعلام قیمت از فروشگاه های اینترنتی شرکت های هم صنف و مقایسه با لیست کارخانه نتایج شگرفی حاصل شد. شاید همین باعث انگیزه ما شد تا این مطلب را در مقاله بگنجانیم. طبق بررسی کارشناسی و مقایسه ی با فهرست بها سال های ۱۴۰۰،۱۴۰۱،۱۴۰۲،۱۴۰۳ به این نتیجه رسیدیم به نسبت کیفیت ارايه شده قیمتگذاری مناسبی داشته باشیم. طبق نقد حاصله مشخص شد قیمت های ; تثبیت جایگاه سومی اوپک برای ایران در 2024 مناسب تر از دیجی کالا، ترب، دیوار، شیپور، باسلام، ایمالز ، نیاز روز و خیلی فروشگاه های آنلاین ارائه کالای عمرانی ساختمانی ، صنعتی اینترنتی دیگر می باشد.

برآورد و محاسبه هزینه | ; تثبیت جایگاه سومی اوپک برای ایران در 2024

این محصول در بازه‌های قیمتی مختلفی هستند و تنوع زیادی دارند. تفاوت قیمت به دلایل زیادی ایجاد می‌شود. قطعات و مواد به کاررفته در محصول، برند سازنده، امکانات و ویژگی‌های کالا و نوع آن از عوامل تاثیرگذار در قیمت هستند.

رکورد فروش نفت ایران به بالاترین سطح خود در 6 سال گذشته رسید، روندی که با روی‌ کار آمدن دولت سیزدهم، در ارتباطی مستقیم بوده زیرا توجه به بازیابی بازارهای نفتی

ایران و احیای ظرفیت‌های تولید نفت در اولویت کار دولت قرار گرفت.

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داده است که ایران بیش از هر زمان دیگری در ۶ سال گذشته نفت صادر می‌کند و درآمدش به سالانه ۳۵ میلیارد دلار رسیده است. به عبارتی، تهران در سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ به‌طور میانگین روزانه یک میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه نفت فروخته است. صنعت نفت ایران از ابتدای دولت سیزدهم با وجود ادامه تحریم‌ها، شاهد جهش تولید و صادرات بوده است.

این روند را در سالی که گذشت نیز ادامه داد و افزون بر آن در بخش‌های مختلف این صنعت از پایداری تولید گاز گرفته تا بهره‌برداری از میدان‌های جدید نفتی را به کارنامه موفق خود افزود.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تاکتیک فروش نفت به سمت بازارسازی نفت تغییر کرده که براساس آمار سازمان‌های بین‌المللی به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

این موضوع سبب افزایش درآمدهای نفتی هم شده و طبق تازه‌ترین آمار گمرک، ایران توانسته درآمدهای حاصل از فروش نفت را به بیش از ۳۶ میلیارد دلار در سال برساند و بیشترین رشد اقتصادی کشور نیز مربوط به صنعت نفت باشد.

درواقع با روی‌ کار آمدن دولت سیزدهم، توجه به بازیابی بازارهای نفتی ایران و احیای ظرفیت‌های تولید نفت در اولویت قرار گرفت، تا آنجا که پس از چند ماه اعلام شد صادرات نفت ایران ۴۰ درصد افزایش داشته است.

روند رشد تولید و صادرات نفت ایران در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه داشت تا آنجا که در سال ۱۴۰۱، ۱۹۰ میلیون بشکه نفت بیشتر از سال ۱۳۹۹ و ۸۳ میلیون بشکه بیشتر از سال ۱۴۰۰ صادر شد و در سالی که گذشت، رکوردی تازه در صادرات نفت ثبت شد.

این افزایش صادرات نفت البته به گواه آمارهای بین‌المللی نیز تأیید شده و ایران توانسته با فروش نفت بیشتر و دریافت پول آن، شرایط اقتصادی خود را در دولت سیزدهم بهبود بخشد؛ آن‌گونه که وزیر نفت تأکید کرده ایران هیچ‌گونه مانعی در فروش نفت ندارد.

رشد 50 درصدی صادرات نفت ایران به روایت بلومبرگ

بلومبرگ نیز در گزارشی به بررسی روند صادرات نفت ایران از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی پرداخته که این گزارش از رشد ۵۰ درصدی صادرات نفت و میعانات گازی ایران در این مدت خبر داده است.

با وجود پابرجا بودن تحریم‌های امریکا، صادرات محموله‌های نفت خام ایران از پاییز گذشته 2 برابر شده و در ماه مه سال ۲۰۲۳ به یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

در همین حال، برآوردهای آژانس بین‌المللی انرژی حکایت از آن دارد که تولید نفت خام ایران در ماه مه به ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار بشکه و بالاترین مقدار از اواخر سال ۲۰۱۸ رسیده است.

بر اساس این برآورد، صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه مه به یک میلیون و ۹۳۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

صنعت نفت یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر رشد اقتصادی است؛ از همین رو هر زمان که وضعیت این صنعت قابل قبول بوده و تولید و صادرات در شرایط مطلوبی قرار داشته، رشد اقتصادی نیز بیشتر می‌شود.

یکی از مهم‌ترین آثار رشد بخش نفت و گاز در کشور، جبران کسری بودجه دولت در سال ۱۴۰۰ بود که به نوعی میراث دولت دوازدهم به‌شمار می‌آمد.

با افزایش فروش نفت ایران به مشتریان سنتی و بازاریابی‌های جدید، کسری بودجه بدون ایجاد نقدینگی جدید در کشور جبران شد. در سال ۱۴۰۱ به‌تدریج رشد تولید و صادرات نفت ایران، رشد اقتصادی کشور را مثبت کرد و تورم نیز تا حدی کنترل شد. این رشد البته ادامه‌دار شد و در سال ۱۴۰۲ نیز با قدرت بیشتری تداوم یافت تا آنجا که رشد اقتصادی با نفت در ۹ ماه 1402 در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشدی ۳۳ درصدی را تجربه کرد. مقایسه این اعداد حکایت از تأثیر مهم نفت بر رشد اقتصادی کشور دارد.

در واقع در حالی که دیگر بخش‌ها با کاهش رشد اقتصادی همراه بوده‌اند، بخش نفت با رشدی ۲۲.۴ درصدی در ۹ ماه سال قبل توانسته است افت دیگر بخش‌های اقتصادی را جبران کند.

رشد اقتصادی و افزایش صادرات نفت ایران البته با تمرکز بر توسعه ظرفیت تولید ایران محقق شده است؛ در واقع افزایش تولید نفت ایران در بخش‌های مختلف این امکان را فراهم کرد تا با دیپلماسی فعال وزارت نفت در دولت سیزدهم، درآمدهای نفتی بیشتر باشد.

به‌تازگی، اداره اطلاعات انرژی امریکا از افزایش ۶۳۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران طی یک سال گذشته و تولید ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه نفت در سومین ماه ۲۰۲۴ خبر داده است.

اداره اطلاعات انرژی امریکا در جدیدترین گزارش خود از تولید روزانه ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام ایران در سومین ماه سال‌جاری میلادی خبر داده است. تولید نفت ایران در این ماه نسبت به ماه قبل ۳۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است. ایران در ماه فوریه ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

بر اساس این گزارش، ایران در سه‌ماهه نخست سال ‌جاری میلادی به طور متوسط ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده است.

تولید نفت ایران در ماه‌های ژانویه تا مارس امسال نسبت به سه‌ماهه چهارم سال قبل ۵۰ هزار بشکه در روز و نسبت به سه‌ماهه نخست سال قبل ۶۳۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

ایران در سه‌ماهه نخست سال قبل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز و در سه‌ماهه چهارم این سال ۳ میلیون و ۱۸۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

ایران با افزایش ۶۳۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت طی یک سال گذشته، رکورددار افزایش تولید در میان اعضای اوپک طی این مدت بوده است.

کشورهای گابن، نیجریه و ونزوئلا تنها اعضای اوپک بوده‌اند که طی یک سال گذشته تولید خود را افزایش داده‌اند.

تولید گابن ۱۰ هزار، نیجریه ۴۰ هزار و ونزوئلا ۹۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است. تولید نفت اوپک در سه‌ماهه نخست سال قبل ۲۷ میلیون و ۳۸۰ هزار بشکه در روز بوده که این رقم در سه‌ماهه امسال با کاهش ۷۲۰ هزار بشکه‌ای به ۲۶ میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه در روز رسیده است. بر اساس این گزارش، ایران با افزایش تولید نفت توانسته است جایگاه از دست رفته خود در میان تولیدکنندگان بزرگ اوپک را پله به پله پس بگیرد.

ایران در حالی در سه‌ماهه نخست سال قبل به جایگاه پنجم اوپک سقوط کرده بود که در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴ پس از عربستان و امارات سومین تولیدکننده بزرگ اوپک بوده است.

نظرات (0)
نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد
دیدگاه خود را بیان کنید
Posting as Guest
×
Suggested Locations

 

سوالات متداول

در این بخش سوالاتی که به صورت روزانه پرسیده می شود پاسخ داده شده.


در مورد تثبیت جایگاه سومی اوپک برای ایران در 2024 با کد تخفبف (hash-66284c6e78528) چه می دانید؟

فروشگاه محصولات ساختمانی مجموعه ای از نخبگان علمی و صنعتی هست که با هدف معرفی محصولات برتر صنایع, با هدف «رونق تولید» (به طور رایگان) می باشد.


فروش ویژه و استثنایی محصولات تا پایان سال ۱۴۰۳ معادل ۲۰۲۴ میلادی

وارد وب سایت شوید و از آخرین پیشنهاد ویژه قیمت محصولات با خبر شوید.


ارسال سریع و آسان سفارشات به سراسر ایران

فروشگاه محصولات ساختمانی برترین معرف محصولات مرغوب و با تضمین کیفیت و گارانتی و حمل بار تا مقصد .


⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️
منابع
  1. " تثبیت جایگاه سومی اوپک برای ایران در 2024 " .